Budućnost Bloggera

Budućnost Bloggera

Prošlog meseca se o Bloggeru, Googleovoj platformi za blogove, govorilo i pisalo više nego obično. Povod za to nije naročito afirmativan za Google. Sajt je preko 24 sata, sa prekidima, bio nedostupan. Korisnici nisu bili u mogućnosti da upravljaju svojim blogovima, a najnoviji tekstovi, nastali neposredno pre incidenta, jednostavno su nestali. Zbrka je trajala relativno kratko, ali ipak dovoljno da mnogim korisnicima, uključujući i autorku ovih redova, kroz glavu prođe “možda je došlo vreme da pređem na WordPress…”

Na blogovima IT eksperata širom sveta ubrzo su osvanuli naslovi poput Google’s Blogger outage makes the case against a cloud-only strategy (članak iz pera Microsoftovog tima). Različitim tekstovima zajednička je skepsa u pogledu funkcionalnosti drugih proizvoda kompanije Google, ukljujući Chrome OS, koji se u potpunosti zasniva na “oblaku”. Bačena je senka i na najavljeni ChromeBook. Jednodnevni problem sa Blogerom označen je kao početak kraja “Google-ere”.

U isto vreme, u javnost je procurila informacija o podmukloj kampanji koju je pokrenuo Facebook. Ugledni IT blogeri angažovani su kako bi Google prikazali u najnepovoljnijem svetlu. Iako Facebook cilja na problem privatnosti korisnika (ovo je prilično bolno pitanje za obe kompanije), iz slične perspektive, sa negativnom konotacijom, govorilo se i o Bloggeru.

Ono što se zapravo dogodilo uopšte nije bio debakl ogromnih razmera. Poslednjih nekoliko godina slične stvari su se dešavale skoro svim velikim blogerskim platformama. Blogger je čak sve vreme bio najpouzdaniji. Jedina varijanta za koju se sa punom odgovornošću može tvrditi da je bolja od Bloggera jeste WordPress sa plaćenim hostingom (ali, u zavisnosti od hosting provajdera, ovo rešenje može da varira od veoma dobrog, do čak mnogo lošijeg od onog koje nude besplatne platforme poput Bloggera).

Osim što je reč o besplatnoj i, samim tim, svima dostupnoj platformi, Blogger svojim korisnicima nudi niz divnih mogućnosti. Čak i ljudi bez naročitog tehničkog znanja sami mogu dizajnirati sopstveni blog koristeći Template Designer. Pravi dizajneri mu mogu menjati ili napisati potpuno novi CSS i HTML kod. Takođe, na netu je moguće naći hiljade tema originalno rađenih za WordPress, koje su adaptirane za Blogger. Kada su gadgeti u pitanju – nema ograničenja: možete birati među bezbroj postojećih ili, ako umete i želite, napraviti svoj.

Na jednom blogu može pisati do sto autora. Oni se, međutim, ne mogu sami registrovati, već je neophodno da im administrator bloga pošalje pozivnicu.

Bloger podržava i PPC reklame (Google AdSense i sl.). Poređenja radi, ako imate besplatno hostovan blog na WordPressu, to vam neće biti omogućeno. Neke pak druge platforme – LiveJournal, MySpace… – u blogove korisnika ubacuju sopstvene reklame!

Za ovu godinu najavljene su brojne novine. Uglavnom se radi o osavremenjavanju platforme, koja će sada podržavati CSS3, HTML5, AJAX… Rezultat, verujem, neće biti samo dostizanje nivoa na kom se danas nalazi WordPress, nego će Blogger postati i malo “savremeniji” od ostalih. Već sada možemo videti nagoveštaj budućeg izgleda blogova. Omogućeni su Dynamic Views: izaberite bilo koji blog sa Bloggera, u URL dodajte “/view” i pogledajte o čemu se radi.

Koristim Blogger dve godine i savršeno sam zadovoljna. Mislim da to što sam, prvi put za te dve godine, jedan dan bila sprečena da objavim članak nije dovoljan razlog za migraciju. Šta vi mislite?

Switch to our mobile site